Aczkolwiek z pojawieniem się modernizmu, fotografia miejsca stała się fotografią pejzażu, osobisty rodzaj autoekspresji znalazł się w rękach niedoszłych fotografów artystów. Alfred Stieglitz fotografował specyficzne miejsce,…
Rozdział IV: W Drodze
Carleton Watkins jest jednym z wielkich amerykańskich fotografów pejzażu XIX w, a także bliskim doskonałości przykładem praktyk fotograficznych pierwszych 4 dekad istnienia dziedziny fotografii. Jego praca…
Aczkolwiek z pojawieniem się modernizmu, fotografia miejsca stała się fotografią pejzażu, osobisty rodzaj autoekspresji znalazł się w rękach niedoszłych fotografów artystów. Alfred Stieglitz fotografował specyficzne miejsce,…
Inaczej niż w USA czy Europie, Wielka Brytania nie miała tradycji fotografów fotografujących na ulicy. Miejsca, o których można powiedzieć, że dla brytyjskich fotografów są ich…
Uncommon Places Shore’a oznaczała zmianę w amerykańskiej fotografii pejzażu, ale jego praca była przełomem w bardziej fundamentalnym sensie. Chodziło o kolor. Tym przełomem był kolor. Poprzednio, …
Do połowy lat 70., ikonografia pejzażu banału, jak widać w pracach Friedlandera, Shore, Egglestona, była podstawowym wyznacznikiem dla czołowych amerykańskich fotografów, ale znalazły się też w…
Podczas lat 80. i 90. podejście New Thopographical rozprzestrzeniło się, jak widać na przykładzie prac School of Dusseldorf. Ale były także ewidentne inne podejścia do fotografii…
Fotografowie naturalnie kochają robienie obrazów drogi. Ale kilka najlepszych fotografii miejsca było zrobionych przez fotografów, którzy pracowali w specyficznej lokalizacji przez dłuższy okres czasu. Jest to…